Door deze 5 tips kan jouw verhuizing niet meer misgaan

Door deze 5 tips kan jouw verhuizing niet meer misgaan

Bij een verhuizing moeten er zoveel dingen regelt worden en dan kan het niet anders of er gaat iets mis. Het zijn meestal de zaken die heel makkelijk voorkomen hadden kunnen worden. Ik heb hier 5 tips die jouw verhuizing een stukmakkelijker maken en waardoor de verhuizing niet meer mis kan gaan.

Plannen en organiseren

Het is enorm belangrijk om alles ruim van tevoren te plannen. En al helemaal als je een wat kleiner budget hebt. Als je alles op tijd plant, dan weet je precies wanneer je wat moet doen. Dan kom je al helemaal niet voor grote verrassingen te staan, want of je nou een groter budget hebt of een kleinere, dit is iets wat je totaal wilt voorkomen.

Je weet natuurlijk waarnaartoe je wilt verhuizen, dan moet je ook plannen en met dingen rekening houden die spelen in de stad waar je gaat wonen. Als je bijvoorbeeld naar Rotterdam gaat verhuizen, dan moet je weten dat een appartement krijgen heel lastig is en de huurprijzen best flink zijn voor een kleine ruimte. Het is eenmaal een grote stad en trekt veel toerisme, dus houdt er rekening mee dat alles dat net iets duurder is.

Inpakken

Dit is een hele handige tip. Het inpakken van de dozen kan veel makkelijker. Je pakt namelijk per kamer in en vervolgens ga je de dozen nummeren. Je houdt op een lijstje bij welke dozen bij welke kamers horen en wat er precies in zit. Zo weet je meteen welke doos zoek is geraakt of bij het uitpakken in welke kamer je het kunt neerleggen.

Lees tip:  Alles over Domotica systemen

Verhuisbedrijf kiezen

Dit bespaart ook een boel gedoe. Als je de dozen zelf inpakt en dat je een verhuisbedrijf bij je in de buurt in huurt. Ben je bijvoorbeeld een verhuizer naar Rotterdam, dan is het handig als je een verhuisbedrijf in Rotterdam kiest. Ga je in de buurt van delft wonen kies dan een verhuisbedrijf in Delft.  Het is namelijk dat als je een bedrijf inhuurt dat ze de prijs voor de brandstof verrekenen in de prijs die je moet betalen. Denk daarnaast ook na of je meubels naar de derde verdieping moet verplaatsen en of dan een verhuislift huren wellicht een goed idee is.

Moodboard maken

Als je graag een leuke stijl wilt in de nieuwe woning, maar niet goed weet wat je leuk vindt als het gaat om kleuren en interieur. Dan is het handig als je een moodboard gaat maken. Het is een verzameling van allemaal plaatjes van meubels of kleuren die jij mooi vindt staan in een woning. Uiteindelijk merk je dat er overeenkomsten zijn en daaruit kun je leuk inrichten.

Indeling bedenken

Een hele handige tip is als je een plattegrond tekent van de woning en je goed gaat nadenken waar je alles precies wilt plaatsen. Zo voorkom je het verspillen van energie en waarschijnlijk ook geld, want je gaat geen onnodige dingen kopen als je er geen plek voor hebt. Als je weet welke stijl je hebt en welke indeling je mooi vindt, dan kun je alles gaan plaatsen.

2 reacties

  1. Bedankt voor de nuttige verhuistips. Inpakken en me bezighouden met de inrichting doe ik nog wel. De rest van de verhuizing besteed ik volledig uit. Het kost extra, maar het scheelt een hoop stress. De verhuizing verloopt veel vlotter, je spaart je rug en alles is verzekerd.

  2. Inpakken van spullen kan inderdaad veel tijd kosten. Zorg ervoor dat je al vroeg dozen in huis hebt, zodat je rustig kan beginnen met het uitzoeken en verpakken van spullen die je niet meer gebruikt. Dit heb ik in het verleden ook altijd gedaan. Het nummeren van dozen is overigens een goede tip!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *